Motokola a motorové nástavby na jízdní kolo.
Návod k montáži
(Pokyny k montáži motorové nástavby na Vaše jízdní kolo.)
Zde si můžete stáhnout podrobný Návod k montáži motorové nástavby (velikost 2,4 MB).
„Díky unikátní konstrukci celé nástavby je montáž velmi rychlá a jednoduchá!“
Jedná se o jediný výrobek tohoto typu a vlastností na českém trhu.

Soupis nářadí:
  • montážní klíče č.8,10,17.
  • šroubovák,
  • inbusový klíč č.5,
  • pilník (nejlépe kulatý),
  • kleště - kombinované,
  • mont. páky na výměnu cyklo-pláště.

  • Vážení zákazníci,
        zařízení které jste zakoupili je určeno k montáži na MTB-horská a Trekkingová kola (s 26" MTB nebo 28" ráfkem) bez odpružené zadní vidlice a blatníku. Odpružení přední vidlice doporučujeme z důvodu Vaší pohodlné jízdy. Desén plášťe zadní pneumatiky musí být souvislého vzorku (viz. např.: model SCHWALBE Land Cruiser nebo plášť českého výrobce Rubena model Cobra 26x1,9 viz. náše sekce webového obchodu: Cyklopříslušenství. . S těmito plášti najedete několik tisíc kilometrů při dodržení hustícího tlaku v pneumatikách na 3,00 - 3,5 atm. a dodržením zásady 1-2 šlapnutí do pedálů při rozjezdu kola. Jeden plášť je vždy u motorové nástavby v ceně. Motokola jsou již obuta těmito plášti z výroby. Pláště, které mají dezén výrazně nesouvislý /kostkovaný dezén/, mají vydrž podstatně menší a také se projeví zvýšené vibrace. S vlastním výrobkem jste obdrželi také návod v papírové podobě. Návod na těchto stránkách je orientační. Veškeré díly použité při montáži nástavby, je také možné v budoucnu objednat samostatně jako náhradní díl v našem internetovém obchodě.

       Celkový pohled na nástavbu po montáži.

    Celek


       Obsah balení motorové nástavby:

    Obsah balení


        Popis jednotlivých dílů na obrázku:

    1. Motor (dle Vašeho výběru Honda/Kawasaki/Mitsubishi)
    2. Nosný U-profil (vyrábí se ve dvou barevných provedeních černá/červená)
    3. Bovden k ovládání plynu (teflon. výstelka)
    4. Matice s praporkem (zinkováno+černý komaxit)
    5. Třecí hřídelka uložená v ložiscích (kaleno+zinkováno)
    6. Šroubovice výškově stavitelná
    7. Rychloupínací šroub
    8. L-profil sloužící k upevnění šroubovice k zadní vidlici kola
    9. Vodič k ukostření motoru
    10. Rychloupínací pásky
    11. Lepící páska
    12. Spínač ON/OFF
    13. Páčka Shimano Deore k ovládání plynu
    14. Malý U-profil sloužící k připevnění nosného U-profilu(2) k zadní vidlici kola
    15. Plášť
    16. Návod k montáži

        Postup montáže:

    1.   Motorová nástavba je zkompletována z výroby, stačí ji upevnit na zadní vidlici jízdního kola.
      Uchycení Nejprve přezujeme plášť na zadním kole za dodávaný Schwalbe Landcruiser Reflex 26x1,9/2,00, který hustíme na 3-3,5 atm. nebo lze také použít český plášť Rubena model Cobra 26x1,9.
       1. Pěnová pryž zabraňující posunutí nástavby a poškrábání laku.
       2. Šrouby orientujeme závitem dovnitř profilu. Matice dotahujeme s citem a jen tak, aby nedošlo k deformaci rámu kola a zároveň k vlastnímu pohybu nástavby. Na prostřední šroub mezi samojistné matice můžeme upevnit červenou odrazku.
       3. Vedení lanka sloužícího k přemostění nevodivého spoje (pěnová pryž). Druhý konec můžeme přichytit k šroubu na rámu kola k upevnění cyklo-košíku.

      Vycentrování Dbáme na to, aby třecí váleček byl vycentrován s podélnou osou pláště.











    2.   Osazení zvedací šroubovice. Zvedací šroubovici
       1. Vezmeme díl č.8 (L-profil sloužící k připevnění šroubovice k zadní vidlici kola) a namontujeme ho do otvoru ve vidlici kola určeného pro uchycení nosiče. pozn.: většina jízdních kol má tento otvor již vyvrtán z výroby včetně závitu.(pro usnadnění vyšroubujte rychloupínací šroub díl č.7 z L-profilu) Zajistíme maticemi. Toto provedeme při vyndaném zadním kole z důvodu lepší přístupnosti. Okrasný šroub zcela zašroubujeme do vidlice kola z důvodu, aby nedocházelo ke kontaktu s řetězem kola při nejmenším převodu.
       2. Rychloupínací šroub orientujeme dle obrázku z důvodu bezpečnosti. Pokud by došlo k náhodnému povolení páčky rychloupínacího šroubu, dojde k jeho opření o L-profil díl č. 8 a nedojde tak ke kontaktu s výpletem kola.
       3. Vezmeme šroubovici díl č.6 a našroubujeme ji do matice připevněné k nosnému U-profilu. Vezmeme rychloupínací šroub díl č. 7 a provlékneme ho otvorem v matici a to i drážkou v dílu č.8. Přidáme bezpečnostní plastovou krytku na závit šroubovice.
      Drážka v dílu č.8 slouží ke zvedání celého nosného profilu dílu č.2 a také k odpojení třecího válečku od dezénu pneumatiky. Tím se stane z motokola opět jízní kolo BEZ jakéhokoli brzdícího tření! Pokud nestačí pro regulaci přítlaku délka drážky v dílu 8, použijeme ke zkrácení/prodlužení vlastní šroubovici díl č.6. Po vymontování rychloupínacího šroubu, můžeme otáčet celou šroubovicí a celou délku tak seřídit.

    3.   Dále provedeme připevnění plynové páčky /Shimano Deore/ na pravou polovinu řídítek jízdního kola. Sundáme gumovou ručku z řídítek. Pokud to jde velmi těžko, použijeme injekční stříkačku s vodou a vstříkneme ji mezi gumu a kov řídítka. Gumovou ručku stejným způsobem namočíme před opětovným nasazením. Přebytečná voda se do 1-2 dnů odpaří a ručka bude opět pevně držet. Plyn ovládáme palcem pravé ruky. Na levou polovinu řídítek připevníme kovový přepínač ON/OFF. Slouží pouze k vypnutí motoru. Řídítka Nastartování motoru se provádí lankovým startérem. Jako u motorové pily/sekačky na trávu. Pokud máme na povrchu řídítek elektricky nevodivý nátěr, tak ho v ploše cca 2-3 mm pod vypínačem velmi opatrně odstraníme ( např. kulatým pilníkem ). Pokud používáme na řídítkách představec, tak provedeme totéž na styčné ploše mezi představcem a řídítky.

    4.   Jako poslední provedeme přichycení plynového bovdenu a elektrického vodiče od spínače k rámu kola rychloupínací páskou. Rám kola tvoří druhou elektricky vodivou cestu od motoru ke spínači. Dále pokud to situace vyžaduje, můžete provést seřízení volnoběhu motoru a to buď šroubem na páčce Deore nebo štelovacím šroubem na motoru. Ladění provádíme při zvednuté nástavbě.

    Údržba nástavby:
    jednou za dva měsíce promažeme vazelínou axiální ložiska mezi nosným U-profilem díl č.2 a malým U-profilem díl č. 14 Jiná údržba nástavby není nutná. Nástavbu lze používat v jakémkoli počasí, včetně jízdy za deště. Nástavba je určena pro jízdu po silnici a nikoli v terénu! Před jízdou vždy zkontrolujeme uchycení celé nástavby: dotažení matic, popř.zda nedošlo k vyosení třecího válečku. Případnou závadu odstraníme před vlastní jízdou. Nástavbu není možné použít, pokud došlo k uvolnění některého z dílů!

    Údržba a způsob provozu motoru: viz. Technický popis.

    Způsob konstrukce je chráněn vůči kopírování registrací na Úřadě průmyslového vlastnictví.