HISTORIE A VÝVOJ

  Příprava a následná výroba motorových nástaveb začala na přelomu let 2004-2005 v Brně. Nejprve pod hlavičkou OSVČ a od roku 2009 pod názvem Motokola výroba s.r.o.
Během 10 let testování jsme montovali různé druhy motorů od různých výrobců:

2-taktní:
  1. Mitsubishi TLE 20
  2. Mitsubishi TLE 23
  3. Mitsubishi TLE 26
  4. Mitusbishi TLE 43
  5. Kawasaki TH23

4-taktní:
  1. Honda GX25
  2. Honda GX35

  Od 2-taktních motorů jsme upustili z důvodu odklonu trhu od olovnatého paliva míchaného s olejem (SPECIAL-MIX) a dalších vlastností 2-taktních motorů, vyšší hlučnost i kouřivost. Na druhou stranu dvoutaktní motory měly ve své době lepší poměr výkon/hmotnost i kompaktnější rozměry oproti větším 4-taktům. Tyto motory byly ve své době velmi dobře konkurence schopné oproti jedinému mini 4-taktu na trhu Hondě GX25. Situace se radikálně změnila koncem roku 2007, kdy firma Honda zveřejnila specifikaci u modelu GX35 ( výkon motoru GX35 byl snížen na 1000 W a to díky novému způsobu měření výkonu dle normy SAE J1349 ). Nové zveřejnění hodnoty výkonu motoru umožnilo začít používat mini 4-takt GX35 v motorových nástavbách. Legislativa nám povoluje max. výkon pro motorovou nástavbu u jízdního kola 1000W. Model Honda GX35 tak zcela vytlačil slabší model mini 4-taktu GX25. Od konce roku 2007 se montuje jen motor Honda GX35, který má výborné provozní paramety (hlučnost, vibrace, spotřebu, bezporuchovost, snadnost obsluhy) a také dobrou dostupnost náhradních dílů z důvodu jeho velkého rozšíření u zahradních vyžínačů - křovinořezů).