POUŽÍVÁNÍ MOTOKOLA

Pokyny pro používání motorové nástavby a vlastní jízdu s motorem:

  Na palivovou nádržku 0,7 litru ujedeme cca 30-70 km dle rychlosti jízdy. Palivo NATURAL 95. Dojezd můžeme prodloužit přídavnou hliníkovou 0,5 L lahví PRIMUS zasunutou v cyklokošíku. Při jízdě do velmi prudkého kopce motoru pomůžeme lehkým příšlapem. Max. konstrukční rychlost za použití motoru je stanovena na 25 km/h., v souladu s vyhláškou MD 341/2002. Je nutné používat cyklistickou přilbu. Používáme pláště Rubena Cobra 26x1,9 APS RS, Rubena Cobra 28x2,00 APS RS, Schwalbe Marathon 26x2,00 s kevlarovou vložkou, Maxxis Miracle 20x2,1. Použité pláště jsou typu APS se zvýšenou odolností proti průrazu a dále na zadním kole jsou použity duše s označením Rubena TAS/Michellin/Schwalbe se zvýšenou odolností proti průrazu. Duše i plášť jsou součástí balení. Jízdní kola jsou již takto obuta. Popř. je možné zakoupit tekutinu, kterou se nalejete do ventilku duše. Tekutina vytvoří uvnitř celé duše film, který zaceluje průraz a zároveň ji celkově změkčuje, prodloužuje životnost. Lze zakoupit v obchodech s autokosmetikou. (např. značka OKO-EAST)

  Po cca 10 motohodinách doporučujeme vyměnit olej v motoru HONDA a doplnit jej až po vnější okraj plnícího otvoru. Množství oleje v nádržce motoru je 0,1 litru. V balení u motorové nástavby je 1 litr oleje Shell Helix ultra 5W40. Při použití méně kvalitních olejů může dojít k poškození motoru. Pneumatiku hustíme na cca 3 atm. Nástavbu před jízdou střední silou přitlačíme na plášť ( myšleno třecí váleček) a zajistíme rychloupínacím šroubem. Nástavba nesmí být volně položená (třecí váleček na plášti pneumatiky). Docházelo by k prokluzu a velkému opotřebení pláště. Na třecí váleček je nanesena vrstva zrn karbidu wolframu, tato vrstva je velmi odolná proti opotřebení. Motor startujeme tak, že stojíme za jízdním kolem, jednou rukou přidržujeme motorek a druhou rukou zatáhneme za startovací táhlo. Startování je velmi snadné díky dekompresnímu systému otevření ventilů (oproti dvoutaktnímu motoru). Motor nastartuje z 90% napoprvé.

  Při zajíždění motoru po cca 40 km vyměníme olej a následně po cca 200 km opět. Tím je zajetí motoru dokončeno. Dále již olej vyměňujeme po 10 motohodinách (cca 300-400 km jízdy s motorem). Po plném zajetí motoru jej můžeme používat i pro dlouhé celodenní jízda s najetím několika set km a to i v zimním období.
* Článek věnující se zajíždění automobilových motorů a plášťů, platí i pro motor Honda GX35 *

Přiložené texty v balení (po kliknutí se Vám zobrazí obsah):

- Pokyny pro používání nástavby
- Rychlá příručka k provozu a údržbě.
- Návod k montáži/demontáži nástavby.
- Uživatelská příručka motoru Honda GX35 (CZ).


Fixace víčka nádrže, která zamezí jeho ztrátě:

  Každému provozovateli motokola se občas přihodí, že ztratí víčko od nádrže motoru Honda GX35. Nové originální víčko Honda stojí nezanedbatelných 320 Kč s DPH a neoriginální červené provizorní víčko dodávané v sadě motorové nástavby nebo k motokolu stojí 32 Kč s DPH, ovšem netěsní tak precizně jako originál.
  Ztrátě originálního víčka zamezíme jednoduchým způsobem, přichytíme víčko delší rychlovázací páskou (např. VPC 4/280, rozměr 3,6x290 mm) viz obrázek k červenému krytu motoru a utáhneme jen takovou silou, aby šlo víčkem otáčet/vyšroubovat/našroubovat, ale samovolně se víčko nepovolovalo a neztratili je tak.

Celek



Recenze - zkušenosti zákazníků:


  Karolína Tak Dahon eco c6 vyzkoušený a je to paráda. Samotná skládačka je opravdu promyšlená a složit ji dokáže i technická lama. Nástavba s motorem působí velmi profesionálně a ne jako něco splácaného v garáži. Zvednout nástavbu je velmi snadné a jízda bez motoru je potom pohodlná.Ač by se mohlo zdát tak motor při jízdě nepřevažuje kolo na jednu stranu. Jízda s motorem je úžasně jednoduchá. Co skládačka díky malým kolům ztratí na rychlosti,to získá na síle do kopce.Motor je na volnoběh poměrně tichý a trochu přidá na hlučnosti až při plném plynu. A co je nejlepší,motor nevibruje,nenatřásá se, takže jízda je opravdu klidná. Pokud chcete skládačku do paneláku a bojujete s každým centimetrem,tak ve složeném stavu si připravte místo d80 š52 v67. Mám ji na chodbě ve skříni a motor nijak výrazně nepáchne, pokud se soustředíte, ucítíte slabou vůni oleje, jako čerstvě promazané kolo. Protože je to skládačka, nastupování a zastavování na kole je velmi snadné, takže se dá doporučit i starším a pokročilým. Na jízdu po městě a dojíždění do práce, ideální stroj. Na rovince se mi kolo rozjelo na 32km/h, což mi ke štěstí stačí a je to dostatečná rezerva aby do kopce jelo svižně a statečně. Cesty tady jsou pořád nahoru dolů. Žádné velehory,ale dost na normální kolo, zvlášť,když se máte v práci celý den hýbat. Takže závěrem mé malé nevyžádané recenze. Po prvních dvou jízdách plná spokojenost a snad mi to vydrží.

  Jindřich Piprek Před asi 3 měsici jsem koupil "tady"nové motokolo jsem nadmíru spokojený(moje váha 110kg),malinka drobnost se mi stala ztratil jsem zátku od nádrže original v Hondě stoji "jen" 324 kč tak jsem se radil tady a na doporučení koupil pětilitrový kanistr na benzin v Tescu(asi 60 kč) vičko je jak vyšite nutno však udělat dirku,aby nedochazelo k podtlaku v benz.nádržce.

  František Stec Pořídil jsem si Vaší motorovou nástavbu a zabudoval ji na elektrokolo s olověným akumulátorem. Podařilo se mi při tom mírnou úpravou vyřešit ponechání zadního blatníku a zadního nosiče na původním místě. Mám s nástavbou zatím ujeto 1650 km a mohu zde konstatovat že její provoz je hospodárný že mi v kombinaci s kumulátorem velice dobře slouží a proto mohu její pořízení pro podobné případy jen doporučit. Mějte se hezky.

  Jaroslav Kroufek Jde to i bez auta! Na letiště to mám rovných 5 km. Jízda autem je sice pohodlná, ale když si jedu zalétat nejméně 5x týdně, tak tak to trochu leze do peněz. A to nemluvím o problémech s parkováním. Uvažoval jsem o elektrokole, ale po dlouhých rozvahách jsem zvolil kolo s pomocným čtyřdobým motorem Honda o zdvihovém objemu 35 cm3 a výkonu 1kW. Elektrokolo může mít největší výkon 250 W a musíte stále šlapat. I když nejezdíte, akumulátor odumírá a jeho cena tvoří podstatnou cenu kola. Od brněnské firmy Motokola jsem si objednal kolo Galaxy Panda s pomocným motorem. Dámské městské kolo jsem zvolil úmyslně z důvodu snadného nasedání, vzhledem k věku se mi nohy hůře zvedají. Ke kolu jsem přiobjednal nosič a na něj přišrouboval plastový kufřík na nářadí. Z jeho víka čnějí drátěné bočnice ohnuté ze svařovacího drátu o průměru 4 mm opatřené na koncích závitem M4. Dráty jsou maticemi M4 přitaženy k víku kufříku. Mezi ně vkládám trup zabalený do Mirelonu, na který, při dlouhých letech v termice, uléhám. Pro přepravu křídla nebo krabice s modelem jsem z ocelové kulatiny o průměru 6 mm svařil nosič. Spodní plochu tvoří 0,6 mm tlustý duralový plech s nalepeným Molitanem. Nosič je připevněn ve třech bodech k distančním sloupkům, do kterých jsou zašroubovány pryžové pružiny opatřené na svých koncích šrouby se závitem M6. Zakoupil jsem je v prodejně autopotřeb a snad se používaly ve starých Škodovkách. Spodní závit využívá závit v zadní vidlici kola, přední horní v motorové nástavbě a zadní tvoří ocelová kulatina o průměru 6 procházející otvorem v trubce duralového nosiče. Nosič je tedy zavěšen pružně a konstrukce umožňuje vyrovnávání změn osových vzdáleností při šlapání a pohonu motorem. Motor s nádrží o objemu 0,6 l je připevněn na duralové konstrukci. Pohon zadního kola je třecím válečkem s nanesenou vrstvou karbidu wolframu. Válečky se dodávají v průměrech 19,21,23 a 26 mm. Zvolil jsem nejmenší, abych mohl bez problémů vyjíždět i prudká stoupání. Při jízdě s motorem musíme uvolnit rychloupínače, přitlačit nástavbu, respektive váleček k pneumatice a zajistit. Motor má odstředivou spojku, skvěle se startuje, má minimum vibrací a je poměrně tichý. S uvedeným válečkem dosahuji na rovině rychlosti 30 až 32 km/h. Na letiště to mám do kopce, 1,3 km jedu na motor, potom tam a celou cestu zpět šlapu. Na chalupu to mám tam i zpět 31 km, 11 km jedu na motor a zbytek šlapu. Pravidelně tankuji 0,2 l benzínu Natural 95. Průměrná spotřeba při poměru šlapání: motorové jízdě je asi 0,7 l/100 km. Mazání je oddělené. Při při záběhu se motor mírně "zatahoval" přidal jsem do benzínu kvalitní olej, kterým mažu své dvoudobé modelářské benzínové motory, v poměru 1:100 a bylo po problému. Po najetí 40 km jsem vyměnil olej a používám jen čistý benzín. Hmotnost kola s motorem je 21 kg. Aby toho nebylo málo, pořídil jsem nákladní vozík za kolo, do kterého se vejdou dvě basy piva nebo rozměrný model. Výhodou tohoto kola je, že se z právního hlediska stále jedná okolo s pomocným motorem, tedy pouhé jízdní kolo. Nepotřebujete řidičský průkaz a neplatíte pojištění. Přílbu doporučuji v každém případě. Při výletech využívám cyklostezek, kde samozřejmě šlapu. Abych jen nechválil, pohon má i své zápory vyplývající z třecího převodu. Pneumatika trpí, první jsem ojel za 500 km. Vyměnil jsem ji s přední. Bylo to také tím , že jsem se hned nenaučil plynule rozjíždět se šlapáním. Kamarádům jsem předváděl rychlé starty, až se mi od pneumatiky kouřilo. Ovšem nahoře. Výrobce udává, že životnost první pneumatiky je poměrně krátká než se oleští ostrá zrna karbidu wolframu na třecím válečku. Další by měly vydržet 1 200 až 1 500 km. Na trhu jsou čínské motorizační soupravy s dvoudobými motory o zdvihovém objemu 48 cm3 až 80 cm3. Prodejce těchto souprav tvrdí, že na takto motorizované kolo nepotřebujete řidičák. Obávám se, že se hluboce mýlí. Pomocný motor kola může mít největší zdvihový objem 50 cm3 a výkon 1 kW a nesmí být konstrukčně zasahováno do konstrukce kola. Jinak z toho máme moped se všemi důsledky. Na toto doplatil nejeden důvěřivý kupec a tyto soupravy jsem viděl i na jedné modelářské výstavě. Největší zájem o ně jevili důchodci. Co asi nejednoho odradí, jsou ceny. Samotná motorizační souprava stojí 16 000,- Kč, což je ale méně než u soupravy pro elektrokolo. Když nebudete celou zimu jezdit, natankujete a na třetí zatažení šňůrou se motor ozve. Své kolo jsem pořídil bez dopravného za 23 500,- Kč. Je to dost, ale pro někoho, kdo nemá ani řidičák a na šlapání již síly nestačí, je to řešení. Při provozu je třeba dbát větší obezřetnosti, řidiči aut mi většinou na křižovatce nedávají přednost, protože jedu rychleji než by očekávali. I při lehkém příšlapu není do mírného kopce rychlost 35 km/h problém. Pro lepší viditelnost jsem na plastový kufřík připevnil blikačku a i za dne v hustém provozu svítím. Alternátor v náboji předního kola odebírá podstatně menší výkon než obvyklý poháněný třecím válečkem. Zadní světlo je s akumulátorem, takže i při zastavení svítí. Výstražná vesta je rovněž žádoucí. Zatím jsem pouze s modely najezdil více než 500 km. Náklady na benzín jsou oproti našemu vozu asi 10 nižší. Manželka mé kolo nazývá MÚK 11, modelářské útočné kolo vzor 11. Jak je vidět, jde to i bez auta.

Celek Celek Celek


  Petr Škaloud Veterán Horské služby - Orlické hory. Používá od roku 2010 motokolo v horském terénu s přívěsným vozíkem, ve kterém jezdí jezevčík Pegy. Použitá nástavba s motorem Honda Gx 35, osazeno třecím válečkem průměru 20 mm.
"Strojek po zimě opět napotřetí naskočil, koupíme mu čerstvý lepší benzín, vyměnil jsem olej a můžeme vyjet. Moje cylklistická sezona 18.4. 2012 už sice začala, jenže v zahradě a i kolem v přírodě leží ještě i půl metru sněhu a ráno minus 4C. Zdravím z Orlických hor."

Celek Celek Celek Celek


  Pan Klimeš Skládací kolo Tern Link D8 s motorem Honda GX35 váleček 19 mm - Dolomity 2014. Absolvoval jsem 5 dní ježdění v nejtěžších stoupáních v Dolomitech. Protože můj kolega měl více natrénováno a já jsem si na "normálním" kole netroufal, zvolil jsem tuto variantu. Osvědčila se skvěle a dokonce bych si dovolil tvrdit, že jsem si to užil víc než na normálním kole. Nesportoval jsem pro sport, ale proto, abych tam byl. Do kopce jsem musel stroji pomáhat, takže to rozhodně nebylo zadarmo. Jezdili jsme etapy od 52 km (Sella Ronda) po 85 km(passo Giau 2236 m.n.m.,Passo Falzarego 2105 m.n.m.) a spotřeboval jsem maximálně 1 litr benzínu Super. Pokud se nejede jen na motor, ale pomáhá se mu, je spotřeba i v takovém terénu zanedbatelná. Mezi motorkáři na sedlech jsem budil nepokrytou zvědavost a ocenění. Dnes vůbec nelituji tohoto rozhodnutí. Proti elektrokolu to má skutečně tu výhodu, že se nemůže stát, že by došla šťáva. Jedinou nevýhodou je, že je to hlučnější, ale něco za něco. Operaci přitlačování a zvedání válečku jsem se naučil zvládat v řádu několika sekund, takže jsem upustil od myšlenky na "dálkové" ovládání. (Passo Pordoi 2239 m.n.m., Passo Sela 2240 m.n.m.)

Celek Celek Celek Celek Celek Celek


  Pan Výkrutík Zručně a vtipně upravené motokolo. Fotografie jako inspirace pro další uživatele motokol.
- pákový mechanismus zvedání - přítlačná pružina.
- kartáček z holícího strojku na ometání pláště.
- plynová rukověť JAWA.


Celek Celek Celek Celek Celek Celek Celek


  Pan Žedek V roce 2011 jsem u Vas kupoval kolo s motorem. Prvni leto jsem na nem najel 1500km. V roce 2012 vubec nejezdil. Tento rok jezdim s detmi na kole mam 2 sedacky a jezdime. Kolo jezdi super bez problemu.Olej dolejvam vzdy po cca 200km. Tedy jen se chci zeptat na udrzbu .motor ma najeto neco pres 2000km. Ale i nyni jezdi porad super.
  Nic s motorem jinak nedelam.jen nalevam benzin a menim olej.
Je tam akorát. Motorek tam tet krásně zapadne a nijak nevyčuhuje.Jako by tam opticky nebyl.Většinou jezdím jen s 4 - letou Eliškou.Ale i s 6 -ti letou Verunkou občas , a je to paráda.Do kopce , kterých je zde dost vůbec nešlapu.Jak se venku udělá pěkně , hned jedem na projížďku. Malou to dost baví , a mě také :) .Dost mě i baví ti zdejší lidé , co se pořád na něco vyptávají .Zatím jsem neviděl v Boskovicích někoho,kdo by toto super jízdní kolo měl.Pořád ale když vidím někde stát policii , no trošku ve mě lupne , snad se nezmění zákon , jak to porád v unii dělaj . Aby jsem na něm v pěkném počasí mohl pořád jezdit.Aby to nějak v budoucnu nebylo zakázáno , nebo nějaký jiný dodatek k jízdním kolům.A já se to dozvěděl až od policie , a přišel pak o papíry.To mě trochu děsí.
Zdraví
M.Žédek

Celek Celek Celek Celek


  Pan Horák Uchycení zadního blatníku k duralovému U-profilu/zvedací závitové tyči na celoodpruženém kole.
  Blatník uchycen v U-profilu šroubem a dráty držící bok blatníku jsou v očku sevřeny pomocí dvou matic M10 integrovaná podložka (máme skladem) na zvedací závitové tyči na jedné straně a na druhé straně je drát uchycen k držáku odrazky pod motorem.
Výhoda je v tom, blatník se nám zvedá stejně s nástavbou a je uchycen z obou stran.
Uchycení velké odrazky se světlem (velká obdelníková odrazka původem z nosiče). Přišroubováno na L-plech, který přišroubujeme na černý plas pod nádržkou motoru.
Pokud máme napájení dynamem, můžeme světlo zapojit.


Celek Celek Celek Celek


  Koloběžka s motorovou sadou Honda GX35
V roce 2013 vyrobený prototyp koloběžky, který je motorizovan naší sadou.
Motokoloběžky budou letos vyráběny panem Vítkem z Hradce Králové.

Celek Celek


  Pat a Mat začal používat motory HONDA GX35!
Dodáváme motory Honda GX35 firmě: MMproducts pana Ladislava Macháně z Náchodu, který staví modely lodí na prodej.
  • http://www.mmproducts.cz/gallery/4-2011-rybnk-brodsk/ .
    V případě zájmu o model Pat a Mat jej můžete kontaktovat na:
  • www.mmproducts.cz.


    Celek Celek Celek Celek Celek Celek Celek Celek


     Napište! Sdělte své zkušenosti ostatním, přiložte fotografie. DĚKUJEME!





  • Stránky věnující se tématice motokol:

  •     100. výročí narození zakladatele Hondy:  www.motorkari.cz.


  •     (The Motorized Bicycles Forum - Gas and Electric Powered Bikes):  www.motoredbikes.com.


  •     (High - End Velomobiles - Kapotovaná jízdní kola):  www.go-one.de.


  •     (Special Bikes Show - Veletrh zajímavých jízdních kol v Německu):  www.haasies-radschlag.de.