NÁSTAVBA

Obrázek-barevné varianty profilů.

Obrázek-univerzální sada k montáži.
Univerzální motorová nástavba osazená motorem Honda GX35NT STSC.

  Nástavba je určena k montáži na horská kola, trekkingová hora, městská kola, skládací kola, chooper-cruiser kola. Podrobnější informace o montážích najdete v sekci Poradce s výběrem nebo Návod k montáži. Vlastní přenos hnací síly je realizován pomocí třecího válečku přitlačeného na zadní plášť jízdního kola.


  Celá konstrukce je navržena velmi jednoduše s minimem použitých dílů. K přenosu kroutícího momentu v soustavě motor-odstředivá spojka-spojkový bubínek-třecí hřídelka dochází přímo bez převodového ústrojí. Všechny spoje jsou navrženy jako rozebíratelné viz. sekce Servis. Použití osvědčené dvoulamelové odstředivé spojky Honda o průměru xx mm umožňuje plynulou a bezpečnou jízdu. Při nastartování motoru nebo ubrání plynu běží motor ve volnoběžných otáčkách cca 1300 ot./min.


  Hlavní nosný U-profil ve kterém je ve dvou ložiscích uložen třecí váleček s našroubovaným spojkovým bubínkem. Tento U-profil je vyroben z duralu a je tak velmi lehký a nepodléhající venkovním vlivům a současně jako hliníková slitina výborně vede teplo a zaručuje dostatečné chlazení zapouzdřených ložisek. Na dural je použit černý nebo červený elox, stříbrná je bez barvy (eloxu). Ložiska jsou použita od švedské firmy SKF Group a to konkrétně SKF 6202 2RS HNR z továrny ve Francii. Tato ložiska jsou zapouzdřená-samomazná. Třecí váleček je ocel kalená na vysokou tvrdost a povrchově plasmatickým nástřikem nanesena vrstva zrn karbidu wolframu pojených cobaltem. Tato vrstva zajišťuje velmi vysokou odolnost proti opotřebení abrazí.
MOTOR
HONDA GX35


Kliková hřídel.


Rozvodový řemen.


Animace mazání motoru olejovou mlhou.


Rozvod oleje v motoru.





(klikni pro zvětšení obrázků)

HONDA GX35NT STSC   4-takt již několikáté generace.

Čistý výkon 1000W/1,3 HP dle SAE J1349 (35,8 ccm) První mini 4-taktní motor na světě pracující v jakékoli poloze v rozsahu 360°. Tohoto je docíleno unikátním systémem mazání, kdy je v olejové vaně umístěna vrtule, která otáčením proměňuje kapalný olej v olejovou mlhu. Tato mlha se i naproti gravitaci dostane do všech potřebných částí motoru a to i v případě, kdy je motor otočen o 180° (viz. obrázek-animace na této stránce). Jeden z nejlehčích 4-taktních motorů tj. velmi dobrý poměr výkon/hmotnost. Nízká spotřeba paliva, motor je tichý s velmi malými vibracemi. Velmi snadné startování motoru díky dekompresnímu systému ( Startujeme lankem jako u sekačky a to cca 1/4 síly v porovnání s 2 taktním motorem ). Nastarování je většinou napoprvé oproti několikanásobnému zatáhnutí u dvoutaktního motoru. Bezvložkový válec motoru je vyroben z hliníkové slitiny s vysokým obsahem křemíku. Vysoce tvrdá povrchová úprava pístu. Tyto parametry z něj činí nejlepší maloobjemový 4-taktní motor. Těchto parametrů nedosáhuje žádný dvoutaktní motor.


Uživatelská příručka k motoru v češtině.
( doporučujeme k prostudování )

Schéma motoru, jednotlivých dílů.
( Sekce- SERVIS nástaveb a motorů )

Aplikace ve kterých se často motor používá:
Strunové sekačky, Křovinořezy např. Honda 435, Postřikovače na záda, Zahradní kypřiče, Vodní pumpy, Generátory, Hobby výrobky. Jedná se o velmi rozšířený motor na který není problém obstarat jakýkoli náhradní díl.


Zde jsou odkazy na webové stránky zabývající se motory HONDA:
  • Honda - Motorové stroje, Česká republika.
        (Zástupce a dovozce motorů Honda pro ČR.)

  • Návod k motoru v PDF-čeština (126 kB):
        (Příručka jak se o motor starat.)

  • List motoru HONDA GX35 v PDF-angličtina (1.5 MB).
        (Informace o rozměrech a výkonech motoru.)

  • Uživatelský manuál v PDF-angličtina (2,86MB):
        (Originálni anglický manuál k motoru od výrobce.)

  • List jednotlivých dílů v motoru (PDF-angličtina 630 kB).
        (Obsahuje konstrukční schéma motoru.)

  • List jednotlivých dílů v motoru (PDF-angličtina 1.5 MB).
        (Obsahuje konstrukční schéma motoru.)

  • Aktuální katalog obj. čísel náhradních dílů motoru.
        (Zadejte Vaše výrobní číslo motoru. viz. nálepka na Vašem motoru např. GCAST 1085475 nebo model GX35NT STSC. Zde najdete číslo Vašeho náhradního dílu pro případnou objednávku.

  • Aktuální CENÍK obj. čísel náhradních dílů motoru.
        (V předešlém odkazu Aktuální katalog obj. čísel náhradních dílů motoru si najdete kód Vašeho náhradního dílu dle obrázku např. 17211-ZOH-000 a na odkazu AKTUÁLNÍ CENÍK se dozvíte cenu dílu v Kč.) Pak lze u nás mailem daný náhradní díl objednat.


  • Centrální EU Web firmy HONDA.
        (Informace o všech typech malých motorů Honda.)

  • Zajímá Vás jak vše pracuje? Obecně-mazání.
        (Schéma olejového mazání.)

  • Zajímá Vás jak vše pracuje? Spotřeba-OHC/OHV.
        (Konstrukční rozdíl mezi OHV/OHC.)

  • Záruční informace.

  • Rychlá příručka k provozu a údržbě GX35.



  • Shrnutí:
    Palivo: NATURAL 95
    Spotřeba: 1-1,5 litr/100km (360g/kWh)
    Olej: 0,1 litru, výměna po 300 km nebo 10 motohodínách.
    Tichý provoz. Splňuje emise Euro2.


    Specifikace
    Druh Motoru 4-takt, vzduchem chlazený jednoválec s rozvodemOHC(e-SPEC).
    Rozměry 204 x 234 x 230 mm
    Hmotnost bez náplní 3,46 kg
    Objem válce 35,8 cm3
    Vrtání x Zdvih 39 x 30 mm
    Kompresní poměr 8.0 : 1
    Čistý výkon  1000W/1,3 HP v 7000 ot./min dle SAE J1349
    Výkon v koních 1.3 HP
     Maximální kroutící moment 1.6Nm 5,500 ot./min.
    PTO Směr otáčení hřídele Pravotočivé
    Druh benzínu Naturál 95
    Objem benzínové nádrže 0.65 litrů
    Spotřeba benzínu 360g/kWh. U motokola při 25km/h cca 1 L/100Km.
    Objem nádrže na olej 0.1 litrů ( 1 litrové balení oleje Shell Helix Ultra v ceně )
    Karburátor Membránový-typ (s návratem při přeplnění)
    Startování Tahem lankem
    Zapalování Tranzistorem řízené magneto
    Předstih zapalování 27° (B.T.D.C) fixní
    Svíčka NGK CM5H/CMR5H
    Vypínání motoru Zkratování primárního vinutí zapalování
    Mazací system Ve skříni, tlakově hnané
    Vzduchový filtr Molitan
    Chlazení Vzduchem - vrtulkou
     
    Výkonová křivka (dle normy SAE J1349)
    Rozměry
    Rozměry uvedeny v mm. Po kliknutí na obrázek se zobrazí detail.

      Podrobný návod k obsluze a Servisní knížka jsou přiloženy v balení u motorvé nástavby, zde si je můžete stáhnout. Dodržením zásad uvedených v rychlé příručce i podrobném návodu je životnost motoru v řádu mnoha 10 000 Km.


    Palivo:
    NATURAL 95

    (NIKDY nepoužívejte směs oleje a benzínu! )
    Tankujte při vypnutém motoru a nedolévejte palivo až po okraj nádrže.

    Motorový olej:
    SHELL HELIX ULTRA 5W40 nebo Honda Mini 4Stroke SAE 10W-40

    Po zajetí motoru cca 50km je třeba olej vyměnit. Použitím kvalitních olejů u takto malých motorů se velmi prodlužuje životnost. (provozování motoru s nedostatečným množstvím oleje způsobí poškození motoru bez nároku na záruku). Množství motorového oleje v nádržce je 0,1 L. Kontrolu úrovně oleje provádějte na rovině při vypnutém motoru. Odšroubujte plnící olejovou zátku a pohledem zkontrolujte úroveň olejové náplně: olej musí dosahovat po horní okraj plnícího hrdla tak, že takřka vytéká ven. Olej se mění po cca 10 motohodinách (odpovídá 300-400 km). Pokud nejezdíte pravidelně, tak v průběhu roku kontrolujte dostatečnou výšku hladiny oleje a popř. ji doplňte. Jestliže motor nebudete používat po dobu delší než 3 měsíce, je lépe benzín z nádrže vylít nebo jej vyjet. Benzín může zvětrat a poté při jízdě na takto zvětralý benzín (obsahuje vodu) může docházet k nepravidelnosti chodu motoru. S tímto motorem při použití oleje Shell Helix ultra 5W40 můžete jezdit i v zimním období, kdy je teplota pod bodem mrazu. Nižší teplota vzduchu se nijak neprojeví na výkonu motoru/nižší rychlosti. Pro provoz v chladnějším počasí jsou motory od roku 2009 vybaveny přídavným sáním předehřátého vzduchu z prostoru žebrování hlavy válce.


    V podrobném papírovém návodu, který je součásti každého motoru se dále dozvíte:
    · Výměna motorového oleje
    · Údržba vzduchového filtru
    · Kontrola zapalovací svíčky
    · Diagnostika případných závad